Els millors fons per a fotografia de producte
El fons que et resultarà més pràctic per a la major part de fotografíes serà el blanc. Ens dona un fons net, lluminós, ideal per a destacar el producte, i és el fons més fàcil per a retallar posteriorment, i el que millor s'adaptarà a fotografia de ecommerce.
Triar el color de fons per a la fotografia de producte
Els colors del fons envaeixen al producte, per la qual cosa si el fons és d'algun color, aquest es reflectirà en ell, i això provocaria més treball de retoc. Si vols usar fons de colors, una opció és usar el fons blanc, retallar el producte i després posar el fons de color que vulguis, així respectaràs la tonalitat del producte i el color només afectarà el fons.
Fons de colors acrílics
Una altra opció similar al fons blanc, són els acrílics, que t'aportaran el mateix que un fons blanc, i a més, depenent de la mena d'acabat o opacitat, et donarà un reflex del producte, que segons per a quins, pot ser interessant. Un altre avantatge és que en ser plaques rígides, no tindràs els problemes d'arrugues que poden provocar els fons de cartolina o tela, ara bé, vigila que no es ratlli. Aquesta opció també et permetrà il·luminar a través.
Fons foscos
El fons negre transmet elegància i pots crear efectes molt interessants. Aporta una imatge amb molta força i és perfecte per a jugar amb un tractament de llums dures i contres que realcin al producte.
Trucs per a triar el fons de la imatge de producte
En la fotografia de producte tipus natura morta, els fons no tenen perquè ser sempre uniformes i simples, però el producte ha de funcionar com el centre d'atenció de la imatge, així doncs la simplicitat és una bona regla a seguir.
Podríem usar, fusta, taulells, marbre, pedres, acabats amb textura, qualsevol cosa vingui a la teva imaginació, hi ha infinitat de possibilitats.
Com a consell estètic podríem dir que en aquesta mena de fotografia, el conjunt en si és el que cridarà l'atenció, així que és interessant procurar desenfocar el fons perquè no distregui massa, així mantindràs la força del conjunt, però ressaltaràs el producte, que és el que realment importa.