Tipus de fotografia publicitària
La finalitat de la fotografia publicitària és aconseguir una imatge que capti la mirada, fer-la cridanera i quotidiana d'una manera que no passi desapercebuda, transmetre una idea concreta i generar així un augment de l'estímul per a comprar el producte.
Fotografia publicitària de producte
Per a realçar el seu atractiu estètic i despertar l'interès del client, es busca exposar aquest producte en un entorn que l'afavoreixi i contextualitzi, amb la finalitat de definir la seva funció i potenciar la seva bellesa
Fotografia de lifestyle
A través de l'ús de l'entorn, l'attrezzo, els models i les localitzacions s'atreu l'atenció del comprador, no sols pel producte en si, si no pel que la imatge li transmet, i es mostra el producte de manera que el comprador se sent més identificat amb ell.
Fotografia gastronòmica
La fotografia gastronòmica estaria molt unida a la fotografia de producte, la seva intenció és mostrar el producte de la manera més estètica i apetible possible, per a despertar l'interès de l'espectador i les ganes de provar-lo; experimentar per si mateix el que la fotografia li transmet.
Fotografia comercial corporativa
El que es pretén és fer una explicació de l'empresa a través de la fotografia, on mostres als treballadors, les activitats que es realitzen, les instal·lacions, … Vindria a ser un reportatge on s'ensenya l'ambient general de l'empresa.
Solen ser fotografies destinades a la pàgina web de l'empresa o les seves xarxes socials amb la finalitat de donar informació sobre si mateixa.
En el següent vídeo podeu veure alguns exemples de tipus de fotografia publicitària