Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació

Acceptar
04 - 02 - 2022

Com fer foto de producte per a catàlegs:

Com fer foto de producte per a catàlegs:
El principal és el producte. Cal estudiar-lo i buscar quina serà la millor manera per a mostrar-ho a través de la fotografia.
És fonamental una bona il·luminació i un enquadrament adequat per a definir-lo correctament. També és rellevant aconseguir mostrar de manera clara una descripció de la seva funcionalitat.
Aquests factors són els que incrementen l'estètica i característiques del producte, evitant d'aquesta manera possibles decepcions del comprador.
Sol realitzar-se en fons neutres, normalment blanc o gris, encara que personalment creiem interessant acompanyar aquestes imatges amb una altra mena de fotografia que treballa també l'entorn.

Què has de tenir en compte per a fer foto de producte per a catàlegs?

La càmera

El primer error que comet l'amateur és confiar aquest tipus de fotografia a l'ús de càmeres senzilles o mòbils. Evidentment avui dia aquestes càmeres i mòbils poden fer fotografies fantàstiques, però tot i així continuen sent eines automatitzades que no pots controlar, més aviat, són elles les que decideixen que fer i no tu, l'ideal és tenir una càmera que et permeti jugar amb la llum i el focus.
Aconsellem l'ús del trípode, ja que aquest et permetrà controlar millor la situació.

El focus

Quan fem fotografies de producte en fons neutre, buscarem que tot el producte tingui focus, ja que el que interessa és mostrar el producte íntegrament amb el màxim detall possible.
No obstant això, quan vulguem ambientar aquest producte en una escena, el més adequat és centrar el focus en una zona concreta del producte i deixar que a poc a poc vagi apareixent el desenfocament, així el fons quedarà totalment separat i el producte agafarà molta força en la imatge.

El fons

En fons neutre és important que totes les imatges del catàleg tinguin el mateix to perquè existeixi ordre i elegància.
És possible que a l'hora de disparar la fotografia aquest fons variï per la il·luminació que se li ha donat al producte, si això ocorre, és aconsellable, per retoc, retallar el contorn del producte per a posar després el to desitjat i garantir així l'homogeneïtat. En aquest pas notareu la importància que tot el producte tingui focus, ja que si el producte perd focus, el retall serà més complex de realitzar.

El punt de vista

És fonamental estudiar el producte i trobar el millor angle per a ser fotografiat, en el qual es defineixi millor i es realci la seva qualitat estètica. És de vital importància que el producte no es deformi, així doncs saber triar l'òptica necessària serà una de les claus, per això aconsellem evitar l'ús d'òptiques angulars.

La il·luminació

Aquest és el punt més complex de la fotografia i el que marcarà la diferència amb la competència. Una bona il·luminació ressaltarà l'estètica del producte i el farà més cridaner generant més interès en el possible client.
Per a superfícies reflectores, una llum suau t'ajudarà. Per a objectes amb textura és crucial usar una llum de contra per a ressaltar-la.
I amb les llums laterals crearàs llums i ombres, marcant així el volum.

Edició i retoc

Hauràs de triar les millors imatges de la sessió, aquelles on el producte quedi explicat íntegrament i retocar aquestes imatges seguint exactament el mateix criteri per a totes. En el treball de postproducció és molt important que totes les imatges es vegin homogènies.

Aquests són alguns trucs que poden ajudar-te a realitzar fotografies de producte, però la realitat és que el millor per al teu negoci és contractar un fotògraf professional tant per a realitzar les fotografies de productes com el retoc fotogràfic i postproducció. És fonamental que la fotografia de producte per a  ecommerce i catàlegs sigui de qualitat, ja que així s'assegura un increment de les vendes, es redueixen les devolucions, i s'augmenten les visites en la pàgina web o negoci.
Avui dia amb el fàcil accés al món de la fotografia, es comet l'error de pensar que amb un sol clic és suficient, però la veritat és que el treball que pugui fer-te un fotògraf professional és el que marcarà la diferència amb la resta del mercat.
T'animem així, a conèixer-nos i plantejar-te la possibilitat de deixar a les nostres mans les fotografia de producte per al teu catàleg.

Noticies relacionades

Tipus de fotografia de producte

Podràs utilitzar tant la fotografia en fons neutre, normalment per a e-commerce, com la fotografia publicitària. La millor opció és usar tots dos mètodes, ja que cadascun té la seva pròpia intenció.